"Civilizatia adevarata a unui popor consista nu in adoptarea cu deridicata de legi, institutii, etichete, haine straine. Ea consista in dezvoltarea naturala, organica a propriilor puteri, a propriilor facultati ale sale" - Mihai Eminescu

vineri, 14 septembrie 2012

Amintiri din copilărie

Nu ştiu ce mi-a venit azi, dar m-a luat un dor de muzica pe care o mai ascultam prin 93' - 98' pe când aveam 6-12 ani şi anume de momentele când vineri sau sâmbată seara ascultam Radio Prahova, la un difuzor improvizat cu firul legat la un radio de la etajul de mai jos, emisiunea Top Grave. Era singura emisiune de rock din acea vreme la care puteam să am acces. Ţin minte că trimiteam săptămânal scrisori cu Top 10 :)) Ce vremuri frumoase, mai ales când piesele favorite urcau poziţii bune în top eram aşa de mandru şi de bucuros :).

Ei bine, într-o seară de iarnă ascultam GOD - The Waiting şi piesa este una de doom-gothic să zicem, iar pe mine mă apucase talentul artistic. Îmi trag plapuma pe cap şi încep să cânt grohăi (pe cât poate grohăii un copil de 11-12 ani). Eu eram în extaz, cântam de minune, deja mă vedeam înregistrând albume...până când aud uşa de la cameră deschizandu-se, pe sormea ţipând după mama şi apoi pe mama panicată crezând că am cine ştie ce criză şi mor. A venit, a tras plapuma de pe mine, a tras două perechi de palme după ce m-a pipait să nu aibe copilul ceva şi s-a asigurat că n-am nimic şi apoi mi-a distrus "radio-ul". Am fost devastat, visele mele de legendă groh scuipat s-au spulberat, dar cel mai tare m-a durut când a smuls firele trase şi pitite cu mare truda de la etaju de mai jos.

Vă las acum în compania celor de la GOD cu niste piese all time favorites. Cred că o să pun şi versurile în caz că cineva vrea să înţeleagă ce spun băieţii :))
 Încep cu o piesă mai usoară (sper eu). Oricum, versurile pentru perioada respectivă şi pentru genul de rock abordat de ei sunt interesante dacă nu deosebite.


  GOD - Noaptea (Here comes the night)


God - Noaptea (Here comes the night)
In altarul sfintei credinte inalte
Tu esti viata mea, tu esti partea mea
In fata inimii tale impietrite
pot sa iti jur ca voi muri acuma
Voi muri intr-o mare de lacrimi adanca
cu valuri spumegande
ce soarele asfintitului il acopera total
lasand loc doar negurii fade...

Here comes the night...The Night!!!


Iata vine noaptea, coboara amagitor

Ielele - fiintele imi plang de dor
Neinsufletite ma ademenesc induiusator
pentru tine, Doamne, eu sa mor!

In altarul sfintei credinte inalte

Tu esti viata mea, tu esti partea mea
In fata inimii tale impietrite
jur ca te voi iubi pana voi muri
Voi muri intr-o mare de lacrimi adanca
ce valurile si le inalta maret spre cer
si soarele asfintitului dispare incet
facand loc doar beznei orbïtoare...


GOD - From the Moldavian Ecclesiastic Throne

God - From the Moldavian Ecclesiastic Trone
Întâi-u sabia-i va răsări-s-au din groapă -  Floare di otel, vestindu
"Războiu cel mare" care va da drepatate neamului românesc. 

Tineti minte cuvintele lui Stefan: "Că Moldova n-o fostu a strămosilor mei, n-o fostu
a mea si nu e a voastră, ci a urmasilor vostrii în veacul vecilor ... Amin!"

Apoi însusi-va va iesi în vederea dusmanilor, îngroziti, călare

înarmatu, săgetând ucigător din ochii săi straşnici, limpeziti de ceaţa
mortii îndelungate.

Oastea lui va fi el. si sângele său va sui pân' la
coamele cailor si poporul lui "sveti Stefan cel Mare" va avea atunci
pretutindinea pace si fericire. 

Iară el se va culca iarăsi în mormântu
lui di la Putna dormind cu dreptii, sub steagul Tării Moldovei si a
Domnului Dumnezeu!


GOD - The Waiting


God - The Waiting
Wait, wait, wait ... for the eternity moment
Wait, wait, wait ... for the moment of eternity
Wait, wait, wait ... for the unknown love!

The air that both breathe

Even if we lose our ways
We run away from the world
The clarity of your image is alive!

As your warm closeness

You're cursed to be invisible
I'm cursed to be a part of you
You're my invisible confessor!
And I confess to you
My divine unshared love
I've sinned by not knowing you
I've sinned by not touching you
"In Manus Tua Domine".
I miss you I love you
But I'll hide myself
I'll run away from your hot love
But I'll come back to it and you
You punished me to be happy
From happiness my death shall come
You condemn me to love loving
From love to rise
All the holly things you
Killed me!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu