"Civilizatia adevarata a unui popor consista nu in adoptarea cu deridicata de legi, institutii, etichete, haine straine. Ea consista in dezvoltarea naturala, organica a propriilor puteri, a propriilor facultati ale sale" - Mihai Eminescu

vineri, 18 iunie 2010

Lumea necunoscutului

           Cu putin timp in urma am fost intrebat ce inteleg eu prin "Lumea necunoscutului trebuie intotdeauna respectata", aceasta propozitie fiind semnatura personala la email. Am vrut sa ofer acest raspuns direct, dar mi-am dat seama ca este prea mult de spus, iar un raspuns ciontit si lipsit de explicatii nu imi suradea.


           Din punctul meu de vedere, poti sa o consideri o concluzie, una la care am ajuns dupa ce am fost scuturat de viata de cateva ori pentru imprudenta, imaturitatea, naivitatea si lipsa de respect fata de ce era in jurul meu si de care eu eram constient, sau nu.

           Semnificatia aceastei propozitii se aplica pe toate planurile existente in viata unei persoane, pentru simplul fapt ca respectul este un lucru vital in orice interactiune. Fie ca e vorba de respectul de sine, respectul pentru o persoana importanta in viata ta, sau fata de un mod de viata, respect fata de principii sau respectul fata de toate lucrurile pe care noi nu le cuprindem rational constient, el trebuie sa isi faca prezenta in permanenta.

           „Lumea necunoscutului trebuie intotdeauna respectata”.Aceasta lume a necunoscutului poate fi creionata incepand
cu lucrurile din viata de zi cu zi – aspecte fizice de interactionare –, continuand pe planul rational – aspecte ce ne depasesc pregatirea sau cunoasterea intr-un moment, ori care ne eludeaza temporar din vari motive – si ajungand si pe planuri subtile, pe planuri spirituale, unde informatia este abundenta dar distorsionata si de multe ori nociva pentru persoane care au o lipsa de fermitate in credinta lor.
           Practic acest respect mentionat este linia de siguranta pe care singur trebuie sa ti-o trasezi in ceea ce priveste activitatea ta. Se refera la cumpatarea dorintei din spatele unei actiuni, se refera la a nu te arunca cu capul inainte pentru ca pus intr-un mediu nou, intr-un mediu care nu iti este cunoscut, in care tu nu stii cum sa te manifesti este foarte probabil ca urmarind o dorinta sa „calci” prea tare si perturbarile produse sa se intoarca asemeni bumerangului si sa iti produca (mici/mari) neplaceri.

           Avand respect pentru ceea ce nu cunosti, avand o oarecare precautie in felul in care te vei manifesta si privind noutatea cu ochi limpezi si reci (detasare emotionala) poti strange informatii din situatiile ce ti se prezinta astfel incat sa vezi exact pietrele pe care trebuie sa calci si zidurile pe care te poti sprijini.

           Era o vorba in engleza pusa si int-o melodie la un moment dat ” People fear what they don`t understand and hate what they can`t conquer”. Cam asa e si cu tot ce noi nu cunoastem, tot ce pentru noi este dupa un zid negru(opac) prin care de multe ori nu vedem. Iar cand situatia ne cere sa trecem prin acel zid pentru ca avem ceva de facut (si aici putem observa dorinta interioara pentru impingerea si extinderea limitelor adica pentru evolutie) toate sistemele tale de referinta pot fi zguduite iar tu ramas sa actionezi din impuls, din dorinta de a realiza scopul ales, dar fara a putea cuprinde, informational vorbind, tot ce este in jurul tau si ar putea sa te ajute, sa iti usureze drumul.

           Eu acum nu vorbesc de cazurile fericite cand dam nas in nas cu noutatea si totul iese de la bine in sus. Vorbesc de o pregatire interioara, individuala, necesara pentru a inmulti acele cazuri fericite.

           Respectul trebuie inteles, trebuie dozat, trebuie in primul rand oferit, apoi primit si cand este cazul cerut, luat sau impus.

           Acum se intelege de ce am spus ca este o concluzie. Si mai pot fi spuse multe, dar esentialul a fost expus.




           Multumesc pentru intrebare. Feed-back is always welcomed!

Un comentariu: